fbpx
Anna-Maria Wiśniewska promocja marki na Instagramie

11 sposobów promocji marki na Instagramie

Klienci często pytają mnie, jak pozyskać więcej followersów (obserwujących) na Instagramie. Postanowiłam wykonać grafikę z zestawienie podstawowych kwestii, które niemal każda marka powinna znać i wdrożyć, jeśli chce z sukcesem zacząć komunikację w social mediach (nie tylko na Insta), a także obserwować wzrosty. Dlatego prezentuję 11 sposobów promocji marki na Instagramie, które zacznij stosować od razu!

Zdradzę Ci sekret 😉

Instagram jest jednym z serwisów, na których stosunkowo najłatwiej jest zdobyć zainteresowanie. Sekret tkwi…. uwaga… w intensywności działań, które podejmiesz! Ktoś może powiedzieć – odkrycie Ameryki, ale intensywność działań, a intensywność działań wysokiej jakości to różnica. Wiąże się to z – niestety – czasem wręcz mechanicznym przeklikiwaniem się przez profile osób, które (najlepiej) stanowią Twoją potencjalną grupę docelową. Daje to jednak swoje najszybsze efekty, jeśli przy okazji nie chcesz:

a) publikować po 2-3 posty codziennie,

b) wykupować reklamy.

Oczywiście to byłoby bardzo pomocne, lecz zakładamy, że nie masz zbyt wiele czasu, Twój produkt nie jest tak sexy jak np. ubrania czy kotki, więc stworzenie ciekawego contentu może być wyzwaniem, a także wykupowanie reklam jest póki co poza zasięgiem Twojego zainteresowania.

Maruderzy

Prowadząc Instagram różnym markom, wchodząc w interakcję z ich potencjalnymi klientami, organizując konkursy i produktowe testy zauważyłam, że wiele z instagramerów narzeka, że ma mało followersów (i np. nie może wziąć udziału w testach produktów, bo warunek wejścia to np. 1000 obserwujących), ale jednocześnie nic z tym nie robi. Myśli, że jak będzie wrzucać fajne fotki i okrasi je popularnymi hashtagami, to będzie im przybywało obserwujących. Będzie, ale bardzo wolno, najprawdopodobniej w tempie kilu osób w tygodniu, co szału nie robi.

Case study

W połowie marca 2016 zaczęłam doradzać Łukaszowi Duszy, właścicielowi marki Time for Design. Zachęciłam go do pracy nad jego profilem Instagramowym, dzięki czemu powoli zaczął wprowadzać moje porady w czyn. Łukasz ma bardzo wąską branżę – mimo, że moda, to męska i męski wizerunek, który w polskich realiach, patrząc globalnie, nie jest czymś, co stanowi dla Polaków priorytet (Garnitur z matury na obronę pracy magisterskiej? Czemu nie…).

Mimo wszystko w ciągu tych ok. 13 tygodni średnio intensywnej pracy własnej pozyskał ok. 500 followersów, bez reklam i z małą częstotliwością postowania, bo – uwaga – raz w tygodniu. Uważam, że to genialny wynik!

11 sposobów promocji marki na Instagramie

W czym tkwi sekret? W znajomości swojej grupy docelowej. Jeśli wesz, co interesuje Twoich odbiorców, będzie Ci znacznie łatwiej zachęcić innych do obserwowania Twojego kanału. Wystarczy na Instagramie poszukać haseł interesujących Twoją grupę. Np., jeśli sprzedajesz akcesoria dla niemowlaków, szukasz haseł: dziecko, baby, ciąża itd. Pod tymi hasłami znajdziesz posty, które zostały oznaczone takimi hashtagami – co zazwyczaj oznacza, że autorką posta jest przyszła lub obecna mama – czyli Twoja potencjalna klientka.

Co dalej z tym zrobić? Wchodzisz w tego posta, zostawiasz serduszko i jakiś miły komentarz. Postaraj się, aby nie brzmiał mechanicznie – na Instagramie teraz królują boty, czyli programy, które komentują każde zdjęcie dość bezosobowo, w stylu: Wow! albo Ale super fota! Wpadnij do mnie!. Napisz parę ciepłych słów od siebie, możesz nawet powiedzieć wprost, czym się zajmujesz i zaprosić na profil. Czemu nie 🙂 Pamiętaj tylko, aby zawsze odpisać, jeśli dana osoba zdecyduje się odpowiedzieć. Tak zbudujesz z nią relację.

Takie zintensyfikowane działania – w szczególności, jeśli są naprawdę personalne – powodują, że wzbudzasz zainteresowanie i widzisz realny przyrost obserwujących. Jeśli połączysz to z podanymi niżej 11 sposobami promocji marki – efekt niemal gwarantowany. Zapoznaj się, wdroż wszystkie lub zmodyfikuj wedle swojej branży. A jeśli będziesz chciał być jeszcze bardziej efektywny – chętnie Ci pomogę!

PS1. Jeśli interesuje Cię tematyka hashtagów, to koniecznie obejrzyj moją krótką animację na ten temat, którą znajdziesz tutaj: Alfabet mediów społecznościowych – H jak hashtag

PS2. Pamiętaj jeszcze, że czekają na Ciebie relacje na moim Insta: amwisniewska

A jeśli chcesz wiedzieć więcej o budowaniu swojego wizerunku w SM, zapraszam po moją książkę.

 

Scroll to Top

Kurs online

LinkedIn

w 7 krokach

Anna-Maria Wiśniewska

Jeśli od pracy 1:1 wolisz pracę własnym tempem, sprawdź mój kurs online! Wykorzystaj moc swojej marki do osiągania celów zawodowych.